• very K I N D

    Frankfurt am Main 2015 I am interested in poetical irritations, which sometimes are not easy to understand. The technique is thereby mostly very simple. It’s not important how it is made, but what emerges from it. It’s about the feeling, not the mind. The picture should act for itself, it can irritate, maybe also disgust and fascinate, but there should no need to explain. KIND is the german word for child. I want to play, to create and to see what happens. I am inspired by my son, who has his own independent understanding of the world, he is totally free by dealing with things, there is no customary habits of seeing and perception, no instruction, the only thing that matters, is satisfaction of doing. Often I am very surprised about a picture I made and most of the time, I am not sure, where an Idea, a try come from, it’s the creative process which I love. To create out of itself, or out of what ever. And maybe we don’t always have to know and understand everything, maybe we just have to relax and enjoy.
  • StillLeben

    Frankfurt am Main 2014 Als ich die Serie 'StillLeben' angefangen habe, war ich fasziniert von der Schönheit des Verfalls. Es kam zufällig, dass ich meinen Biomüll auf einen Teller aufstapelte, der an einem Fenster stand, wodurch sich das Licht und damit das gesamte Bild ständig veränderte und zu bestimmten Zeiten seinen Höhepunkt erreichte. Für mich steckt viel Poesie im sterben, wir kommen jedem Tag dem Tod ein wenig näher, das Sterben beginnt mir der Geburt. So will es die Natur und dann fängt es wieder von vorne an. Ich habe ein Jahr lang jeden Monat ein Bild von meinem 'Leben' gemacht, wie ein Tagebuch. In gewisser Weise sind die Bilder sehr persönlich, man kann daran viel ablesen, oder eben gerade nicht.
  • Hallo 0-5

    work in progress Die Geburt von Wim, die sehr turbulent war, ist irgendwie auch meine Geburt gewesen, oder so was wie meine Wiedergeburt. Alles noch mal auf 0, Neustart, seit dem geht es hin und her, kreuz und quer, aber immer voll und oft gut. Ich habe schon immer das fotografiert, was mich umgibt, so wie ein fotografisches Tagebuch, meine Liebe, meine Freunde, meine Familie und in den letzen Jahren war das eben Wim. Hallo, war das erste Wort von Wim,  der jetzt 6 Jahre alt als ist und das passt ja auch.  Ich bin total beeindruckt, wie er das Leben, die Menschen, die Dinge ohne Wertung, ohne Anleitung, einfach so, wie es ihn in den Sinn kommt, nimmt. Alls ist möglich, man kann es ja einfach mal ausprobieren. Wer frei ist, ist schöpferisch und wenn ein Bild feritg gemalt ist, ist es nicht mehr wichtig, dann kommt das nächste. Wen interessiert morgen, morgen ist alles vergessen, da fängt alles wieder bei 0 an. Es geht um Spaß, hier und jetzt. Ich versuche bei meiner Arbeit, wenigstens ein Stück weit, die 'Anleitung' zu vergessen, oder wenigstens zu zeigen, was mich berührt. Die Selbstinszenierungen und skulpturalen Objekte, fotografiere ich so, wie ich Sie vorfinde, ich platziere Sie lediglich, falls ich das für nötig halte, an einem anderen Ort. Das Leben ist wunderbar, wenn man es sehen kann und wenn das Heute in die Hose geht, ist morgen ja ein neuer Tag. Hallo 0-5 work in progress 2008-2013 The birth of Wim war turbulent and somehow it was also my birth, or something like my rebirth. Everything starts from zero one more time, a new beginning. Afterwards a single parent, since then it's been going back and forth, criss cross but always full on and often well. I've always photographed what is surrounding me, like a photographic diary, my love, my friends, my family and in the last years it was Wim. Hello was the first word of Wim, he's now 5 years old and it is suitable. I'm totally impressed how he takes life, the people, and things without judgement, without instruction, just like that, the way it comes up into his mind. Everything is possible, you can just try it. Who's free is creative and when a painting is finished, it's not important anymore because the next one is coming. Who's interested in tomorrow, tomorrow everything is forgotten, everything starts from zero again. It's all about fun, here and now. With my work, I'm trying to forget the instructions, to a certain extend anyway, or to at least show what moves me. I photograph the self staging and the sculptural objects the way I find them, I only place them in a different location if I find it necessary. Life is a miracle, if you can see it and when today fails tomorrow is a new day.
  • Remember Love

    2004-2011 Exhibition at Atelier Frankfurt
  • Model’s own

    2007 Job for Argantinian magazine www.bestia.tv
  • Exit

    2006 Job for Italian magazine www.noname-magazine.com with contributions from Martin Margiela, Roger Ballen, Vanessa Beecroft. exhibited at Saatchi&Saatchi, London 2006
  • Hallo-Tschüß

    2005 Part of my diploma. The costumes were also made by me. Published at Volume-magazine and Buy-New-Art, London.
  • Autumn-Winter

    2004 Diploma minor subject. Published at Spanish magazine 'rojo'
  • 2:1

    2003 Fashion/Image-photography of Ketchup&Majo Published at www.pockoville.com, Exhibited at Saatchi&Saatchi, London 2006
  • Cat’s but Dog’s

    2003 Exhibitied at Galerie Seneca, Barcelona Published at Islandic magazine 'humus'
  • Stars

    1999-2003 15 booklets 15 persons, one booklet portrays one person exhibited in 2004 at the Gallery '1822 Forum', Frankfurt published at Austrian magazine 'Camera Austria' Published in Spanish magazine 'rojo'
  • < >

  • Däumling

    2001 Fashionshoot for the first collection of Ketchup&Majo called 'Stewardress' Published in German magazine 'IQ Style'
  • Jetzt

    1995-2001 Published in Spanish magazine 'rojo' exhibited at the Gallery '1822 Forum', Frankfurt 2004